7 častých mýtů a pověr o marketingu:
1. Financování marketingu jsou vyhozené peníze a těch není nikdy nazbyt.
Může firma dobře investovanými prostředky do marketingu vytvořit vyšší zisk firmy s mnohonásobnou návratností těchto investic?
2. Marketing nepotřebuji, naše firma dosahuje i bez něho pěkný obrat.
Může firma s dobrou marketingovou strategií dosáhnout ještě vyšší obrat firmy a vyšší zisk?
3. V době krize musím šetřit, peníze na marketing jsou první, bez kterých se obejdu.
Proč je důležité, když se snižuje obrat firmy a klesá počet zákazníků, zvýšit obrat firmy a počet zákazníků za pomoci marketingových nástrojů?
4. Zákazníků máme dost a o ty, kteří nás znají, se starat nemusíme.
Jaký je rozdíl v přínosech pro firmu mezi orientací marketingových aktivit firmy na získávání nových zákazníků a orientací těchto aktivit na udržení zákazníků stávajících?
5. Když snížím cenu svých produktů, budu mít dostatek nových zákazníků.
V čem spočívá získání nového zákazníka, který přijde nakoupit i příště za normální cenu a stane se v budoucnu našim loajálním zákazníkem?
6. Stačí mít pěkné webové stránky firmy a zákazník si nás sám najde.
Jaký je rozdíl mezi tímto pasivním přístupem a přístupem aktivním, který spočívá v poskytování produktů (výrobků anebo služeb) s přidanou hodnotou tam, kde je zákazník?
7. Výdaje na marketing se rovnají výdajům na reklamu.
Jak může ovlivnit výši zisku firmy integrované používání i dalších marketingových nástrojů?
Moderní marketing – nedílná součást řízení firmy
Základem úspěšného marketingu je naplánování dobré marketingové strategie. Moderní úspěšné firmy se orientují na zákazníka a mají snahu mu vždy poskytnout přidanou hodnotu. Mezi hlavní priority těchto firem patří zlepšování kvality produktu, služeb a marketingových procesů. Přesto v řadě firem stále ještě převažuje roztříštěnost jednotlivých aktivit marketingu, jejich vzájemná nekonzistentnost až v některých případech dokonce jejich protichůdnost. Důsledkem jsou pak zbytečně vysoké marketingové náklady.
Zavedení strategického řízení marketingu (a nejen marketingu) zvyšuje pravděpodobnost úspěšnosti firmy z dlouhodobého hlediska a tím roste i její konkurenceschopnost. Nezanedbatelným přínosem je také úspora finančních prostředků vložených do marketingu na straně jedné a zvýšení celkové efektivity marketingových aktivit na straně druhé.
Proč není rozumné při ekonomickém útlumu omezovat marketingový rozpočet?
I v dnešní době však pohlíží řada firem na finanční prostředky do marketingu jako na výdaj, nikoli na investici. To dokládá fakt, že při ekonomické recesi výdaje na marketing patří u řady firem k prvním, které firmy redukují. Přitom v ideálním případě by měly marketingové výdaje být těmi, které budou redukovány mezi posledními, pokud ne (samozřejmě v rámci finančních možností) navyšovány. Uvedené tvrzení lze snadno odůvodnit základními poznatky fungování trhu zboží a služeb. Klesá-li při ekonomickém útlumu poptávka firmy, potom je třeba ji vhodnými způsoby „podepřít“ a zamezit tak jejímu klesání. Jednou z možností, kterou toho lze docílit, jsou marketingové aktivity.
7 způsobů jak můžeme zvýšit zisk firmy pomocí marketingových aktivit:
1. Vytvoříme dobrou marketingovou strategii, která je základem úspěšného marketingu naší firmy
2. S našimi produkty (výrobky nebo službami) jsme všude tam, kde je zákazník
3. Naše produkty poskytujeme zákazníkům s důrazem na kvalitu a vytváříme co nejvyšší jejich přidanou hodnotu
4. Využíváme integrovanou marketingovou komunikaci
5. Provádíme akvizice potenciálních zákazníků s cílem zvýšení jejich konverze na nové zákazníky
6. Používáme nástroje na zvýšení retence našich stávajících zákazníků
7. Máme na paměti, že motivace a spokojenost našich zaměstnanců přináší spokojenost našich zákazníků
Naše služby:
- školení sommelierská a marketingová
- semináře a konference o marketingu vína
- strategický marketing
- účetnictví a daňové poradenství
Pro více informací nás kontaktujte na e-mailové adrese obchod@resvinia.cz.